Effectieve manieren om je horecabedrijf te promoten
Vooral horecabedrijven in de binnenstad zullen veel last hebben van concurrentie, het kan daarom ook erg lastig zijn om klanten te krijgen. Echter door jezelf goed te promoten is het mogelijk om het aantal potentiële klanten te vergroten. In dit artikel lees over enkele manieren om je horecabedrijf te promoten, er wordt wel van uitgegaan dat je kwaliteit levert.
Werkkleding bedrukken
Het bedrukken van werkkleding is een geweldige manier om je logo door klanten te laten onthouden. Ook geeft het een professionelere uitstraling, dus voor de horecabedrijven die dit nog niet doen is het zeker een aanrader. Je kan t-shirts bedrukken voor de bediening, en kokskleding voor de keukencrew.
Een vlaggenmast met bedrijfsvlag
Het kan voor de horecabedrijven die nogal afgelegen liggen wellicht erg handig zijn om het bedrijf (inclusief bedrijfslogo) op een vlag te laten bedrukken en aan een vlaggenmast te koppelen, zo wordt het bedrijf beter zichtbaar, maar ook de auto’s en fietsers die langskomen zien de vlag en dus ook je bedrijf. Overigens kunnen horecabedrijven die afgelegen liggen er wellicht ook goed aan doen om een bord langs de weg te zetten (heeft wel een vergunning nodig) waarop je bedrijf staat samen met een route.
Social Media
De laatste jaren is social media een erg groot platform geworden voor bedrijven, vooral Facebook is een geweldige manier om klanten te bereiken. Door je bedrijf te promoten op Facebook of andere social media kanalen vergroot je de naamsbekendheid van je bedrijf en je bereik is op social media heel groot, wie heeft er tegenwoordig geen Facebook? Mocht je nog niet (veel) aan social media doen is het erg belangrijk om er meer focus op te leggen, je concurrenten doen het waarschijnlijk ook!
Hopelijk heeft dit artikel je wat inspiratie gegeven om je horecabedrijf te promoten.